Komisja Europejska odrzuca w 2002 roku propozycje wprowadzenia poprawek do "Dyrektywy o e - prywatności" traktujących tak samo apele społeczne czy polityczne jak maile komercyjne.
Dyrektywa
nie wprowadza żadnych ograniczeń dla maili o charakterze społecznym czy politycznym.
Cały tekst publikacji z oznaczeniem proponowanych i ostatecznie wykreślonych poprawek, znajdował się na stronie:
http://www.euro.cauce.org/en/amendments1a.html Ponieważ link już nie działa
kopia na web archive
Poniżej tłumaczenie na polski tylko tych fragmentów tekstu które dotyczą odrzucenia
przez Komisję Europejską propopzycji poprawki ograniczajcej wysyłanie maili
o charakterze społecznym czy politycznym:
Wiele z nich
zostało odrzuconych z Rekomendacji przy drugim jej czytaniu w Komisji Praw i
Wolności Obywatelskich, Sprawiedliwości i Spraw Wewnętrznych (LIBE) w efekcie
nacisku różnych grup politycznych......
........
Wyliczenie:
.
......
pkt. 44 ( wykreślony)
Bezpośrednie działania marketingowe, prowadzone przez polityków, organizacje
społeczne czy charytatywne, na przykład dla pozyskania nowych członków, zdobycia
funduszy, czy głosów wyborców, mieszczą się w rozumieniu bezpośredniego marketingu
opisanego w Dyrektywie 95/46/EC. Wiadomości od organizacji politycznych i innych,
wysyłanych w celach innych niż bezpośredni marketing, np. dla wyrażenia poglądów
przekonań czy idei zostaną wyłączone z zabezpieczeń marketingowych wynikających
z tej Dyrektywy.
......
.......